چگونه با رنگ سبز دیزاین کنیم
نوشته شده توسط : یگانه

یکی از مرسوم‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون خانه در حال حاضر، رنگ سبز یک سایه فوق‌العاده همه‌کاره است، به خصوص وقتی صحبت از دکوراسیون می‌شود. این رنگ خاکی از پررنگ و روشن تا لطیف و گرم متغیر است و به آن توانایی تغییر فضای شما را بسته به سایه می دهد. از دیوارها گرفته تا مبلمان و لوازم جانبی، راه های بی پایانی برای پاشیدن این رنگ به دکوراسیون خانه شما وجود دارد.

چه نوع رنگی سبز است؟

سبز یکی از آن رنگ هایی است که می تواند هم مد روز و هم سنتی باشد. رنگی خاکی که تصاویری از چمن سرسبز و هوای تازه را تداعی می کند، سبز رنگی است که به راحتی فضای بیرون را به داخل می آورد.

وقتی صحبت از فنگ شویی به میان می آید، سبز به عنصر چوب تعلق دارد و رنگی آرامش بخش و متعادل کننده است که همه چیز در مورد شروعی تازه، جدید و تجدید است.

بسته به سایه می تواند هم گرم و هم خنک باشد، اما اغلب در طیف سردتر فرود می آید. شما اغلب سایه های سرد دیگری را خواهید یافت که "خنکی" را از ته رنگ سبز می گیرند. اما در حالی که اکثر سبزی ها خنک هستند، طیف گسترده ای از رنگ سبز وجود دارد و اغلب بسته به اتاق و نور طبیعی احساس متفاوتی خواهند داشت.

اصول تزئین با رنگ سبز

چه بخواهید دیوارهای خود را سبز رنگ کنید یا روی یک مبلمان سبز چشم نواز سرمایه گذاری کنید، سایه سبزی که باید انتخاب کنید کاملاً به حالتی که می خواهید تنظیم کنید و فضایی که می خواهید پر کنید بستگی دارد.

سبز تیره

رنگ سبز تیره و جواهری پس زمینه ای عالی برای یک اتاق نشیمن یا اتاق خواب خوش خلق است. بدون توجه به اندازه فضا، فوراً حس ظرافت و کلاس را ایجاد می کند. از آنجایی که رنگ سبز تیره‌تر مانند Farrow & Ball Green Smoke شماره 47 دودی و غنی به نظر می‌رسد، این یک انتخاب عالی برای فضای بزرگ‌تری است که نیاز به زمین یا دیوار برجسته پشت تخت دارد.

راه دیگر برای در آغوش گرفتن ظاهر جواهری، استفاده از یک کاناپه سبز مخملی شاداب یا انبوهی از بالش های پرتابی سبز شکارچی در بالای یک مبل چرمی است. رنگ سبز تیره بیانیه ای را ایجاد می کند، بنابراین حتی یک تکه مبلمان می تواند زمینه را برای بقیه اتاق فراهم کند.

سبز خاموش

از طرف دیگر، یک رنگ پاستلی روشن یا سبز کم رنگ، اتاق را روشن و مطبوع نشان می دهد. این یک سایه راحت است، مناسب برای اتاق خواب مهمان یا فضاهای اداری. رنگی مانند Benjamin Moore Soft Fern 2144-40 حس آرامش و آرامش را در اتاق خواب یا حمام ایجاد می کند و به عنوان یک رنگ خنثی به روز عمل می کند.

این سایه همچنین یک انتخاب عالی برای رختخواب در یک اتاق مینیمال است به عنوان راهی برای اضافه کردن کمی رنگ بدون حذف از پالت اصلی. مناظر قدیمی نیز اغلب از سبزه های کم رنگ گرفته می شوند و می توانند راهی عالی برای افزودن رنگ به خانه سبک مدرن یا التقاطی اواسط قرن شما باشند.

سبز گرم 

وقتی صحبت از تزیین با سبزه های گرم می شود، به دنبال سایه هایی با ته رنگ زرد یا نارنجی باشید. رنگ سبز گرمی مانند The Spruce Best Home Matcha SPR-07 هم پرانرژی و هم جوان کننده است. این یک انتخاب عالی برای یک اتاق پودر یا حتی یک اتاق مهمان است، هر فضایی که می خواهید کمی رنگ بیشتری اضافه کنید بدون اینکه خیلی پررنگ شود.

رنگ هایی که با سبز

بهترین چیز در مورد سبز این است که ترکیب آن با رنگ های دیگر آسان است زیرا سایه های سبز زیادی وجود دارد.

یکی از محبوب ترین پالت های رنگی خنثی و سبز است. رنگ‌های سفید شفاف و کتانی مانند را با رنگ سبز پرمعنا راهی عالی برای افزودن کنتراست و جذابیت بصری در فضا است، در حالی که حس تازگی و مدرن را حفظ می‌کند. پالت رنگی سیاه، سفید و سبز یک پالت رنگی قابل اعتماد و کلاسیک است که تقریباً در هر سبک خانه ای عالی به نظر می رسد.

اگر حس وینتیج یا التقاطی را انتخاب می کنید، رنگ سبز شکارچی را با نارنجی سوخته و روستایی ترکیب کنید. این ترکیب بسیار خوشایند و آرامش بخش است. می‌توانید سایه‌های سبز روشن‌تری مانند مریم گلی نیز اضافه کنید تا پالت روشن و مطبوع بماند.

برای داشتن اتاقی با رنگ‌های جواهری، سایه‌های خاکی غنی سبز را با آبی تیره و بورگوندی ترکیب کنید. این پالت برای فضاهای نشیمن بزرگ با فضایی برای آزمایش مناسب است. به دنبال فرش های قدیمی به سبک ترکی باشید که رنگ های غنی و عمیق دارند. 

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون منزل می تواند حسی خاکی و زمینی به هر فضایی ببخشد. به علاوه، بر خلاف برخی از رنگ‌های پررنگ دیگر، سبز می‌تواند به خوبی در بسیاری از پالت‌های رنگی مختلف ظاهر شود و در عین حال آرام‌بخش و پرانرژی به نظر برسد.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: